Політ Гагаріна в космос 12 квітня 1961, скільки тривав політ, як називався корабель, скільки витків навколо землі зробив Юрій Гагарін, цікаві факти, з якого космодрому стартував

У минулому столітті відбулося безліч відкриттів, науково-технічних звершень, які буквально перевернули життя людства на всій планеті. До цього відноситься і політ Гагаріна в космос.

Ця подія стала одним з найяскравіших для свого часу і навіть зараз являє собою своєрідну візитну картку радянської і російської космонавтики.

Запуск людини в космос – це складна задача, яка вимагала мобілізації кращих умів країни, наявності налагодженого високоточного виробництва і просунутої електроніки. Тільки все це разом дозволило зробити це велика подія і відкрити перед людьми нові горизонти розвитку.

Свого часу ім’я Юрія Гагаріна гриміло на весь світ, але зараз навіть його стали потроху забувати. Сучасні школярі і студенти вже не так цікавляться великими звершеннями минулого, тому періодично їм просто варто про це нагадувати. Адже це наша спільна історія.

Юрій Олексійович Гагарін — найголовніше з біографії космонавта

Своє життя майбутній знаменитий на всю планету космонавт почав 9 березня 1934 року в селі під назвою Клушино, що в Смоленській області. В сумному 1941 Юра збирався піти в школу вчитися, на напад фашистів змінило хід подій і навчання була насильно перервана до самого 1943 р.

У 54-му році сім’я Гагаріних переїхала в Гжатськ, там Юрій закінчив 6-й клас школи пішов вчитися в Люберецкое ремісниче училище. У 1951 хлопець вирушив на навчання в Саратовський індустріальний технікум.

Коли на перший космічний корабель «Восток-1» почали підбирати кандидата для відправлення в космос, Гагарін подав рапорт на зарахування його в команду. Пройшовши всі необхідні комісії і перевірки, він був затверджений в якості основного кандидата.

Дублер Юрія – Герман Титов, який повинен був замінити його у разі якогось форс-мажору. Ці люди були обрані, тому що максимально підходили під встановлені вимоги.

В якому році Гагарін полетів у космос

12 квітня 1961 р. стало епохальною днем в історії не тільки Радянського Союзу, але і всього людства. Саме в цей день Юрій Гагарін сів на борт корабля «Восток-1» і успішно стартував в космос.

Дата була обрана заздалегідь і під цей час підводилися всі необхідні роботи з налагодження обладнання, підготовки самого космонавта, борти, на якому він летів. Все вимагало ретельної перевірки й діагностики, адже навіть найменша помилка могла призвести до смерті Юрія.

Були люди в космосі до Гагаріна? Офіційна версія свідчить, що ні, але як зазвичай знаходиться любителі таємних теорій, які стверджують, що першою людиною на орбіті був якийсь космонавт Володимир Ільюшин.

Варто зазначити: саме 12 квітня у підсумку став Днем Космонавтики.

З якого космодрому стартував

Виліт у космос Юрієм відбувся в 9 годин 7 хвилин за московським часом з космодрому Байконур, відомого на весь світ навіть сьогодні.

Він є першим космодромом на планеті і в наш час залишає за собою лідерство за багатьма параметрами, зокрема, за розмірами це найбільший подібний об’єкт на планеті.

Ракета «Восток» з космодрома запускалася під управлінням полковника ракетних військ Кирилова А. С. Другим відповідальною особою під час цього процесу був заступник легендарного конструктора Корольова Воскресенський Л. А.

Як називався корабель

Як вже згадувалося вище, космічний корабель, на якому Гагарін відправився в космос, мав назву «Схід». Він відкривав собою цілу серію кораблів з такою ж назвою, які в майбутньому здійснили не один успішний політ за межі атмосфери землі.

Дивіться також:  Біографія Івана Грозного: походження і дитячі роки, реформи і їх значення, цікаві факти і смерть

Будувався «Схід» конструктором Іванівським О. Р. Під ретельним наглядом і керівництвом все того ж легендарного Сергія Павловича Корольова.

В кораблі були використані досить прості, але в той же час гранично надійні та ефективні технічні рішення і матеріали. Головними завданнями, які ставилися перед кораблем, був збір інформації про те, як на людське тіло, психіку і працездатність вплине знаходження на орбіті, а також відпрацювання всіх систем і механізмів.

Скільки тривав політ

Юрій Гагарін став першим з людей, що побували в космосі, пробув на земній орбіті цілих 108 хвилин і за цей час зробив повний оборот навколо планети Земля.

Як для першого в історії людства польоту, час це було дуже вражаючим, адже для того, щоб забезпечити його, необхідно було дуже якісне виконання самого корабля, ретельна і грамотна підготовка космонавта, створення для нього умов перебування на орбіті.

Тривалість польотів майбутніх кораблів була вже значно більше. Наприклад, пілот корабля «Восток-5», Биковський Валерій Федорович, відправився в космос 14.06.1963 р. і пробув там аж 5 діб, облетівши навколо землі більше 80 разів.

На кораблі «Восток-6», одночасно з Быковским, але на два дні пізніше, відправилася і чудово впоралася з поставленим завданням перша жінка-космонавт — Валентина Терешкова.

Скільки зробив витків навколо Землі

Кораблі «Схід» зробив 1 оберт навколо нашої планети. Це було видатним і не мають аналогів результатом.

Дата запуску корабля залишилася в пам’яті людей назавжди і дозволила відкрити новий етап розвитку всього людства. Подвиг Юрія Гагаріна навіть зараз хвилює юні уми і змушує прагнути до високого.

Позивний Гагаріна під час першого польоту

Під час свого першого польоту Гагарін отримав позивний «Кедр». Причиною цього був не його зростання або інші фізичні габарити, а бажання учасників проекту таким чином використовувати символізм.

Пам’ятник Юрію Гагаріну в Москві

Кедр – вічне дерево, яке буде жити в пам’яті народу завжди. Так і подвиг Юрія повинен жити вічно, як древній кедр. Існують різні оповідання з приводу цього позивного, але вони здебільшого є домислами.

Де приземлився перший космонавт

Після обльоту орбіти апарат «Схід» пішов на зниження, але з причини поломки в системі гальмування він приземлився не там, де планувалося спочатку.

Прибуття апарату довелося на територію між селами Підгірне та Смєловка. Далі Гагаріна підібрали військові на вертольоті і доставили на аеродром Енгельс. Фото цих знаменних подій, напевно, зберігаються в державних архівах.

Цікаві факти про Юрія Гагаріна

Ось деякі цікаві моменти з життя самого відомого космонавта людства:

1. Напевно, кожен школяр знає, що сказав Гагарін при старті його ракети. Він вимовив культову фразу «Поїхали!».
  2. Не кожен в курсі, скільки років Гагарін полетів у космос. Відповідь здивує багатьох молодих людей, адже при першій відправці в 1961 році Юрію було 27 років.
  3. Висота польоту корабля «Восток» становила 250-300 км
  4. Цей легендарний і сміливий чоловік помер у молодому віці. Він загинув всього в 34 роки під час випробування літака. Причини катастрофи досі досить туманні.

Це основна інформація про те, як пройшов запуск корабля «Схід» та його одноосібного капітана Юрія Гагаріна. Даний історичний прорив і зараз залишається в народній пам’яті, стимулюючи нові щаблі пізнання космосу.